JOBS

Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir als Leitung für unser Controlling Team einen

HEAD OF CONTROLLING (M/W)

Ihre Aufgaben:
• Verantwortung für das unternehmensweite Reporting an interne und externe Stakeholder
• Disziplinarische und fachliche Führung von 5 Mitarbeitern
• Aufbereitung und Konsolidierung der operativen Geschäftsergebnisse im Rahmen des monatlichen Management-Reportings
• Durchführen von Abweichungsanalysen sowie Ableitung von Handlungsempfehlungen und Maßnahmen zur Gegensteuerung
• Steuerung der Budgetplanungs- und Estimate-Prozesse
• Sicherstellung des Informationsflusses zwischen dem Controlling und den jeweiligen Fachabteilungen sowie der französischen Muttergesellschaft
• Konzeptionelle Weiterentwicklung des monatlichen Berichtswesens
• Planung und Umsetzung von Systemverbesserungen und konzernweiten IT-Lösungen
• Unterstützung des Accountings bei Monats- und Jahresabschlussarbeiten
• Ad-hoc-Analysen und Auswertungen

Ihr Profil:
• Abgeschlossenes wirtschaftswissenschaftliches Studium, mit Schwerpunkt Finanzwesen/Controlling
• Mehrjährige Berufserfahrung im Controlling eines Medienunternehmens
• Erfahrung mit der Arbeit in internationalen Konzernstrukturen
• Tiefgehende Kenntnisse des gängigen Controlling-Instrumentariums (Budgetierung und Unternehmensplanung, Forecasting, Abweichungsanalysen)
• Sehr gute Excel-Kenntnisse, Erfahrung im Umgang mit Essbase sowie technische Systemaffinität
• Sehr gute Englischkenntnisse
• Mehrjährige Führungserfahrung
• Ausgeprägte analytische Fähigkeiten und konzeptionelle Stärke
• Liebe zum Detail sowie den Blick auf das große Ganze
• Ein hohes Engagement, Gestaltungswillen und einen hohen Qualitätsanspruch an ihre Ergebnisse
• Überzeugende Kommunikationsfähigkeit auf allen Ebenen

Wenn Sie sich in diesem Profil wiedererkennen, bewerben Sie sich und senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an: bewerbung@studiocanal.de. Bitte nennen Sie uns dabei Ihre Gehaltsvorstellung und den frühestmöglichen Eintrittstermin.

Für Rückfragen steht Ihnen Frau Kathrin Neubert unter 030-810969113 gern zur Verfügung.

Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir zur Verstärkung unseres Teams einen

Product Manager SVOD-Service (m/w)

Ihre Aufgaben:
­- Verantwortung für den Aufbau, die Weiterentwicklung und Optimierung unseres SVOD-Channels
­- Entwicklung des „Look & Feel“ und der Content- Strategie gemeinsam mit den internen und externen Teams
­- Planung und Umsetzung der Inhalte, redaktionellen Stories und Aktionen
­- Entwicklung und Umsetzung von Marketing- und Kommunikationskonzepten gemeinsam mit dem Marketing-Team
­- Regelmäßige Analyse der Kennzahlen (Abonnements, Nutzerverhalten, Kündigungsrate etc.) und Entwicklung unseres Angebotes mit dem Fokus auf Kundengewinnung und -bindung
­- Koordination und Kommunikation mit allen beteiligten Bereichen, intern und extern
­- Erster Ansprechpartner für den externen Kundenservice
­- Stetiges Wettbewerbsscreening und Entwicklung von Strategien für den langfristigen Ausbau des Konzeptes (Integration anderer Partner, Kooperationen etc.)

Ihr Profil:
­­- Erfolgreich abgeschlossenes medienspezifisches Studium
­- Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung im Product Management und/ oder Product Marketing eines „subscription - based“ Service (VOD/ SVOD)
­- Leidenschaft für Inhalte und eine hohe konzeptionelle Stärke, um Inhalte entsprechend zu präsentieren & zu vermarkten
­- Tiefgehende Kenntnisse im Performance- Marketing (SEM, Social Media- & Newsletter Marketing etc.)
­- Sehr gute analytische Fähigkeiten und Erfahrung in der Steuerung von Projekten anhand von KPIs
­- Erfahrung im Umgang mit Analyse-Tools und Content-Management-Systemen (Webtrekk/ Google Analytics/ html Grundkenntnisse)
­- Sehr gute Projektmanagement-Fähigkeiten
­- Sehr gute Kenntnisse des „on demand“-Marktes sowie ein Gespür für die Erfordernisse der Zielgruppe
­- Überzeugende Kommunikations- und Präsentationsfähigkeiten in deutscher und englischer Sprache


Wenn Sie sich in diesem Profil wiedererkennen, bewerben Sie sich und senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an: bewerbung@studiocanal.de. Bitte nennen Sie uns dabei Ihre Gehaltsvorstellung und den frühestmöglichen Eintrittstermin.

Für Rückfragen steht Ihnen Frau Kathrin Neubert unter 030-81 09 69 113 gern zur Verfügung

Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir zur Verstärkung unseres Teams einen

Online Marketing Manager (m/w)

Ihre Aufgaben:
­- Entwicklung und Umsetzung von Marketing- und Kommunikations-konzepten zur Kundengewinnung und -bindung für unseren neuen SVOD-Service
­- Planung und Umsetzung von performancebasierten Kampagnen (SEM, CRM, Newsletter-Marketing, Social-Media-Marketing etc.)
­- Steuerung externer Partner und Agenturen bei der Kampagnenumsetzung
­- Regelmäßige Analyse und Optimierung der Kampagnenergebnisse
­- Zusammenarbeit mit allen relevanten internen und externen Bereichen

Ihr Profil:
­-Erfolgreich abgeschlossenes Studium mit Schwerpunkt Marketing
­-Mindestens 2 Jahre Berufserfahrung im Bereich Online-/Social-Media-Marketing und ein umfassendes Wissen der Modelle, Prozesse und Tools
­- Sehr gute analytische und technische Fähigkeiten zur Umsetzung und Steuerung der Kampagnen (Excel, Google Analytics, html-Grundkenntnisse)
- Innovative und lösungsorientierte Arbeitsweise mit dem richtigen Gespür für das, was funktioniert
­- Fähigkeit, kreative Marketingideen mit Performance-Zielen in Einklang zu bringen
­- Leidenschaft für Filme und einen guten Überblick der VOD-/SVOD-Landschaft
­- Überzeugende Kommunikations- und Präsentationsfähigkeiten in deutscher und englischer Sprache

Wenn Sie sich in diesem Profil wiedererkennen, bewerben Sie sich und senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an: bewerbung@studiocanal.de. Bitte nennen Sie uns dabei Ihre Gehaltsvorstellung und den frühestmöglichen Eintrittstermin.

Für Rückfragen steht Ihnen Frau Kathrin Neubert unter 030-81 09 69 113 gern zur Verfügung.

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Acquisitions and Production intern
REPORTING TO: Production and Acquisitions Assistant
DEPARTMENT: Production and Acquisitions
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:

Support the Production and Acquisitions Assistant in her daily administrative tasks and some
office tasks.

Main Duties:

• Handling office tasks as and when (burning DVDs, Complete any runs/collections, etc)
• Recording all submissions and therefore update lists and databases for Production and Acquisitions on a daily basis
• Printing all departmental agendas prior to meetings and preparing agendas for the submissions call and Production team meeting
• Booking meeting rooms, venues and taxis/couriers when necessary
• Supporting in the preparation of all Film Markets. Day-to-day research, prepare schedule and other documents for markets and festivals (compile festival booklet, etc)
• Keeping up to date Production and Acquisitions documents (contacts list, Crew list, etc)
• Filing (DVD library, Physical Production files, etc)
• Printing out Scripts and distribute to the team and readers when necessary
• Adhoc research

Experience, Skills, Knowledge, Education
• Passion for film
• Fluent in English
• Strong attention to details
• Good Excel and Microsoft Word user


STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

TANDEM COMMUNICATIONS Munich Germany

Since opening its doors in 1999, TANDEM PRODUCTIONS has established itself as a leading provider of quality drama television productions that have garnered nominations and awards such as Golden Globes® and Emmys®. TANDEM develops finances and produces primetime programs for the worldwide market.

Based in our Munich office, we are currently looking to recruit a

Production Finance Director (f/m)

In this position you will be in charge of all the project-related financial topics such as:
- Profit and ROI analysis of all STUDIOCANAL TV and TANDEM co-productions and international distribution mandates
- Preparation of Development budgets
- Gap financing analysis
- Preparation of Greenlight files in coordination with other departments for submission to the Management board of STUDIOCANAL
- Implementation of Hedging strategies for our productions and acquisitions in coordination with the STUDIOCANAL TV CFO
- Controlling of production costs and production cash flow on current productions including attending cost report meetings
- Preparation of Collection statements
- Controlling of royalty statements from third parties to STUDIOCANAL TV
- Coordination of sales projections & ROI for budget and forecast presentations

Your profile:
- BA/MA or equivalent degree
- Minimum of 6-7 years’ experience in production controlling for a film- or TV production company
- In depth knowledge of all production-related finance processes
- Excellent analytical skills, a strong commercial sense and a proven ability to evaluate and assess financial upsides and risks of a project
- Ability to recognise and respond quickly and pragmatically to urgent situations and to demanding internal and external clients.
- Strong organisational skills and an attention to detail
- Fluent in written and spoken English
- Very good PC skills (notable Microsoft Office suite, particularly Excel)
- Team player with strong communication skills

If this is your skill-set and you are interested in working in an international environment, we look forward to hearing from you. Please send your application with all relevant documents, your earliest possible start date as well as your salary expectations, to:

Personal@tandemcom.de

Tandem Productions GmbH, Sonnenstraße 14, 80331 München
www.tandemcom.de Telefon: 089 – 96 22 83 00 Fax: 089 - 96 22 83 10

TANDEM COMMUNICATIONS Munich Germany

Since opening its doors in 1999, TANDEM COMMUNICATIONS has established itself as a leading provider of quality drama television productions that have garnered nominations and awards such as Golden Globes® and Emmys®. TANDEM develops finances, produces and distributes primetime programs for the worldwide market. In addition to distributing its programs worldwide, TANDEM also distributes quality, third party productions. The end of 2011 marked a new chapter in TANDEM’s history with STUDIOCANAL taking a majority stake in the company, effectively making TANDEM the television production and distribution arm of the European studio.

To support our team, we are looking for a

Marketing, Press & PR Assistant (f/m)

In this role, you will be responsible for assisting the Marketing, Press & PR team in their needs to market productions, co-productions, 3rd party distributions and catalogue titles, both on a B2B and B2C level.

Your responsibilities:
- Support the Marketing, Press & PR team in the creation of all pre-sales, sales-, press- and promotion materials for 3rd party deliveries (Pitch materials, Teaser art, Showreels, Trailer, Trade Marketing material, EPKs, Digital materials, etc.)
- Administrative tasks
- Regular update of the company’s website and social media platforms as well as distribution of newsletters

Your profile:
- BA/MA or equivalent degree, ideally with a focus on Marketing/PR
- Fluent in written and spoken English and German is prerequisite for this position
- Experience in assisting in Marketing, Press & PR
- Excellent organizational skills with attention to detail and ability to self-start and self-prioritize
- Strong team player with ability to work quickly and effectively under pressure in international structures and cross-functional teams
- Proficiency in all Office Applications (Word, Excel, Powerpoint); good knowledge of Adobe Photoshop

If this is your skill-set and you are interested in working in an international environment, we look forward to hearing from you. Please send your application with all relevant documents, your earliest possible start date as well as your salary expectations, to:

Personal@tandemcom.de

Tandem Communications GmbH, Sonnenstraße 14, 80331 München
www.tandemcom.de Telefon: 089 – 96 22 83 00 Fax: 089 - 96 22 83 10



Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Digital and Social Media intern
REPORTING TO: UK Digital and Social Media Manager
DEPARTMENT: Theatrical Marketing
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:
Support the UK Digital and Social Media Manager in her daily administrative tasks.

Main Duties:
• Assisting digital & social manager with implementation of engaging campaigns for our theatrical and home entertainment releases
• Collating copy for approval by the Digital & Social Manager and making sure it is in accordance with STUDIOCANAL house style, best practice, and the required messaging for individual titles.
• Maintaining and updating our STUDICOANAL website and UK digital channels with the latest information and materials. Assisting with the uploading of content for every title including Facebook and Twitter cover art, profile pics, headers and banners for every title.
• Working with Creative team to ensure timely delivery of all creative required for
social promotions and promoted posts
• Assisting with day-to-day social campaign activity, working with Marketing execs on coordinating and scheduling third party promotional activity with brand partners and cinemas.
• Updating reactions file after screenings at festivals, press screenings and
promotional events
• Assist in the production of standardized reports for each title, based on the strategy
set by the Digital & Social Manager
• Liasing with Theatrical Marketing, Publicity and Sales teams to ensure they are up to
date with current campaigns and using the social audience data to inform their strategy for smaller titles when necessary
• Tracking competitor activity on other studio channels and updating team on regular basis and setting Google alerts for certain films
• Working with merchandising manager on seasonal catalogue campaigns

Experience, Skills, Knowledge, Education


Required skills & experience
• Experienced and enthusiastic in using social with a good level of basic knowledge
• Excellent communication and copy-writing skills, impeccable English
• Confident user of Microsoft Excel, Word, PowerPoint and basic knowledge of Google
• Analytics and AdWords or ad delivery networks would be useful
• Ability to work independently, in a fast-paced environment and prioritise between multiple projects
• University degree, with a keen interest in film and entertainment and all things digital

Desirable but not essential skills
• Previous experience in Digital Marketing or digital media studies
• Experience of tools such as HootSuite or Buffer would be useful but not essential.
• Photoshop, Illustrator, InDesign or any other Adobe software also a plus
• Basic knowledge of HTML, CSS, Javascript would be a plus

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Theatrical Publicity Intern
REPORTING TO: Head of Theatrical Publicity
DEPARTMENT: Theatrical
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

MAIN DUTIES
- Summarise and save cuttings daily in relevant folders and circulate coverage to STUDIOCANAL Theatrical
- Collect weekend and Friday newspapers and summarise reviews, circulating it to STUDIOCANAL Theatrical
- Submit National Press Show applications online with the FDA and booking screening rooms once confirmed.
- Book Regional Press Shows with individual cinemas and FDA where required
- Upload photography to Picselect and STUDIOCANAL Press Site and caption images
- Arrange purchase order numbers and fill out invoices when required
- Manage the STUDIOCANAL media database
- Attend weekly publicity team meetings
- Support publicity team in the organisation and execution of press junkets, talent visits,
festivals, premieres and other events.

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Theatrical Marketing Intern
REPORTING TO: International Theatrical Marketing Manager
DEPARTMENT: Theatrical Marketing
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:
In depth understanding of theatrical marketing process in UK film distribution
Creative / Online / Social Media / Media Buying and Advertising / Promotions
Key skills for distribution

Main Duties:
. Support for the theatrical marketing team
. Helping to manage and maintain our website and social media pages
. Assisting with materials checks for key exhibitors
. Developing promotional strategies and ideas for releases
. Brainstorming ideas and strategy for key releases with the marketing team
. Helping with administrative duties and coordination between theatrical departments
. Support for French Film First

Experience, Skills, Knowledge, Education

- Passion for film
- Fluent in English (French is a plus)
- Strong attention to details
- Good Excel and Microsoft Word user
- Positive, dynamic and can-do attitude

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700



 
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