JOBS

Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen

MARKET RESEARCH MANAGER (M/W)

In dieser Position sind Sie für die Analyse, Aufbereitung und Interpretation der Marktdaten aller Verwertungsstufen eines Films (Kino, Home Entertainment, Digital, TV) verantwortlich. Sie gestalten und entwickeln diese neu geschaffene Position maßgeblich eigenverantwortlich und bringen durch innovative Analysen und Ihre Handlungsempfehlungen neue Impulse in unsere Arbeit.

Ihre Aufgaben:
• Zentrale Schnittstelle für die Aufbereitung und Analyse aller Marktdaten (Gfk/ Rentrak/ Agof/ Mediacontrol/ Nielsen etc.)
• Ansprechpartner für Auswertungen zu verschiedensten Fragestellungen
• Proaktive Umsetzung eigener Analysen
• Ableitung von Handlungsempfehlungen
• Aufbereitung von Informationen in Standard- und Adhoc-Präsentationen
• Allgemeine Trendforschung und Konkurrenzbeobachtung
• Durchführung von Online-Tests und Fokusgruppen
• Weiterentwicklung von Business Intelligence und Analytics Tools


Ihr Profil:
• Erfolgreich abgeschlossenes kommunikations-, sozial- oder wirtschaftswissenschaftliches Studium mit Schwerpunkt Marktforschung
• 3-5 Jahre Berufserfahrung in der Medien- oder Marktforschung
• Sehr gute Kenntnisse der deutschen Medienlandschaft und der wichtigsten Player der Datenerhebung und -analyse
• Interesse am Medium Film
• Sehr gute analytische und konzeptionelle Fähigkeiten im Umgang mit komplexen Daten
• Ausgeprägte Argumentationsfähigkeit und Überzeugungskraft
• Proaktive und teamorientierte Arbeitsweise
• Sehr gute Englischkenntnisse

Wenn Sie sich in diesem Profil wiedererkennen, bewerben Sie sich und senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an: bewerbung@studiocanal.de. Bitte nennen Sie uns dabei Ihre Gehaltsvorstellung und den frühestmöglichen Eintrittstermin.
Ansprechpartnerin: Frau Kathrin Neubert, Tel.: 030 810969113

Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir zum nächstmöglichen Zeitpunkt einen

SENIOR PRODUCT MANAGER THEATRICAL & HOME ENTERTAINMENT (M/W)

In dieser Position sind Sie für die Veröffentlichung unserer Filme im Kino und auf DVD/Blu-ray verantwortlich. Sie erwartet ein abwechslungsreiches Line-up, vom internationalen Blockbuster bis hin zum erfolgreichen Arthouse-Projekt. Als Senior Product Manager bei uns setzen Sie hochbudgetierte Projekte um, entwickeln innovative Marketingkampagnen und bewegen sich in einem internationalen Umfeld. Sie sind Teil eines offenen, kreativen Teams mit viel Platz für Ihre Ideen.

Ihre Aufgaben:
• Analyse und Positionierung der Filme
• Entwicklung von Marketingstrategien über alle Verwertungsstufen (Kino/ HE/ Digital) für den deutschsprachigen Markt
• Erarbeitung von Kreativ- und Promotionstrategien über alle Marketingkanäle (Offline, Online, Digital, Out of Home etc.)
• Effektive Media-Planung in Zusammenarbeit mit unseren Media-Agenturen
• Briefing, Abwicklung und Betreuung der Erstellung der Creatives in Zusammenarbeit mit den zuständigen Grafikagenturen
• Projektmanagement für alle Marketingaktivitäten
• Budgetierung und Erfolgskontrolle der Marketingaktivitäten

Ihr Profil:
• Abgeschlossenes Studium der Medien-, Kommunikations- oder Wirtschaftswissenschaften mit Schwerpunkt Marketing oder eine vergleichbare Ausbildung
• Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung im Bereich Product Management, Consumer Marketing und Media-Planung in der Film- oder Entertainmentbranche
• Erfahrung in der Steuerung von Kreativ- und Media-Agenturen sowie anderer Dienstleister
• Fundierte Kenntnisse der deutschen Filmlandschaft und erste Erfahrung in der erfolgreichen Markteinführung hochbudgetierter Projekte
• Ausgeprägte Projektmanagement-Fähigkeiten
• Überzeugende Kommunikations- und Präsentationsfähigkeiten in deutscher und englischer Sprache

Wenn Sie sich in diesem Profil wiedererkennen, bewerben Sie sich und senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an: bewerbung@studiocanal.de. Bitte nennen Sie uns dabei Ihre Gehaltsvorstellung und den frühestmöglichen Eintrittstermin.
Ansprechpartnerin: Frau Kathrin Neubert, Tel.: 030-81 09 69 113.

Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir ab Anfang Januar 2015 einen

PRAKTIKANTEN PRESSE/PR (M/W)

Während Ihres 6-monatigen Praktikums sind Sie Teil eines der führenden europäischen Filmstudios, werden in alle Prozesse eingebunden und erhalten damit einen umfassenden Einblick in die Pressearbeit im Bereich Filmverleih und Home Entertainment. Ihre eigenen Ideen und Erfahrungen sind dabei immer gefragt, damit auch wir unseren Horizont erweitern…

Ihre Aufgaben:
• Unterstützung unseres PR-Teams bei der Konzeption, Planung und Durchführung von PR-Kampagnen im Bereich Kino und Home Entertainment
• Enger Kontakt zu Journalisten aller Mediengattungen (Print, TV, Online, Radio) und Bearbeitung von Anfragen
• Mithilfe bei der Organisation und Durchführung von Presseveranstaltungen
• Konzeption, Verfassen und Lektorat von Presse- und Marketingmaterialien
• Medienbeobachtung und Reportings der Pressestellen
• Pflege der STUDIOCANAL-Presseportale und Medienarchive
• Sonstige administrative Tätigkeiten

Ihr Profil:
• Mind. 3 Semester Studium der Geistes-, Kultur- und Sozialwissenschaften oder der Medien- und Kommunikationswissenschaften
• Erste praktische Erfahrungen im Bereich Journalismus oder in der Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
• Regelmäßige Mediennutzung und guter Überblick über die deutsche Medienlandschaft
• Ausgeprägte Filmleidenschaft
• Sicherer Umgang mit MS-Office, insbesondere Excel und Powerpoint
• Exzellente Rechtschreibkenntnisse der deutschen Sprache, sehr gute Englischkenntnisse
• Organisationstalent, auch in hektischen Situationen
• Kontaktfreude und Interesse an neuen Herausforderungen
• Selbständige und teamorientierte Arbeitsweise

Bitte senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an bewerbung@studiocanal.de, Ansprechpartnerin: Frau Springborn, Tel.: 030 810969115.

Unsere Praktika richten sich grundsätzlich an Studenten, deren Bewerbungen wir bevorzugt berücksichtigten.

TANDEM COMMUNICATIONS Munich Germany

Since opening its doors in 1999, TANDEM COMMUNICATIONS has established itself as a leading provider of quality drama television productions that have garnered nominations and awards such as Golden Globes® and Emmys®. TANDEM develops finances, produces and distributes primetime programs for the worldwide market. In addition to distributing its programs worldwide, TANDEM also distributes quality, third party productions. The end of 2011 marked a new chapter in TANDEM’s history with STUDIOCANAL taking a majority stake in the company, effectively making TANDEM the television production and distribution arm of the European studio.

To support our team, we are looking for a

Product Manger TV Series (f/m)

In this international marketing role, you will be responsible for the Product Marketing of Tandem’s productions, co-productions, 3rd party distributions and catalogue titles. You will provide the strategic positioning for our productions, manage the creative process to establish all pre- and after sales marketing materials and work with key clients in key territories (i. e. USA/Canada, France, Germany, UK, Spain & Italy) as a consultant to their marketing needs.

Your responsibilities:
- Planning, adjusting and managing marketing budget and project timelines
- Establishing Marketing strategy and concepts for pre-launch/launch campaigns
- Briefing and leading agencies in the creation process
- Conception and creation of all pre-sales, sales-, press- and promotion materials for 3rd party deliveries (Pitch materials, Teaser art, Showreels, Trailer, Trade Marketing material, EPKs, Digital materials, etc.)
- Managing digital marketing efforts for specific productions
- After-Sales service and close co-operation with Marketing departments of Key Partners (Territory launch support, talent access, asset approvals)
- Efficient Project Management and project-related administrative tasks

Your profile:
- University degree in business or communication studies with a Marketing focus
- Previous 3+ years’ experience in Product Management/ B2B Marketing in the media industry, television and/or film preferred
- Proven experience in leading creative agencies and working closely with television and/ or film unit publicists/ unit photographers and EPK crews
- Deep understanding of the TV landscape, a strong sense for contents and its audiences and a creative mindset
- Fluent in English (native-speaker level); fluency in German would be desirable, but not mandatory; French a plus
- Proficiency in all Office Applications (Word, Excel, Powerpoint); good knowledge of Adobe Photoshop
- Excellent communication and presentation skills
- Project management skills, ability to self-start and self-prioritize
- Ability to work quickly and effectively under pressure as well as to multi-task efficiently
- Strong team player with experience working in international structures

If this is your skill-set and you are interested in working in an international environment, we look forward to hearing from you. Please send your application with all relevant documents, your earliest possible start date as well as your salary expectations, to:

bewerbung@studiocanal.de

Tandem Communications GmbH, Sonnenstraße 14, 80331 München
www.tandemcom.de Telefon: 089 – 96 22 83 00 Fax: 089 - 96 22 83 10


Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Digital and Social Media intern
REPORTING TO: UK Digital and Social Media Manager
DEPARTMENT: Theatrical Marketing
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:
Support the UK Digital and Social Media Manager in her daily administrative tasks.

Main Duties:
• Assisting digital & social manager with implementation of engaging campaigns for our theatrical and home entertainment releases
• Collating copy for approval by the Digital & Social Manager and making sure it is in accordance with STUDIOCANAL house style, best practice, and the required messaging for individual titles.
• Maintaining and updating our STUDICOANAL website and UK digital channels with the latest information and materials. Assisting with the uploading of content for every title including Facebook and Twitter cover art, profile pics, headers and banners for every title.
• Working with Creative team to ensure timely delivery of all creative required for
social promotions and promoted posts
• Assisting with day-to-day social campaign activity, working with Marketing execs on coordinating and scheduling third party promotional activity with brand partners and cinemas.
• Updating reactions file after screenings at festivals, press screenings and
promotional events
• Assist in the production of standardized reports for each title, based on the strategy
set by the Digital & Social Manager
• Liasing with Theatrical Marketing, Publicity and Sales teams to ensure they are up to
date with current campaigns and using the social audience data to inform their strategy for smaller titles when necessary
• Tracking competitor activity on other studio channels and updating team on regular basis and setting Google alerts for certain films
• Working with merchandising manager on seasonal catalogue campaigns

Experience, Skills, Knowledge, Education


Required skills & experience
• Experienced and enthusiastic in using social with a good level of basic knowledge
• Excellent communication and copy-writing skills, impeccable English
• Confident user of Microsoft Excel, Word, PowerPoint and basic knowledge of Google
• Analytics and AdWords or ad delivery networks would be useful
• Ability to work independently, in a fast-paced environment and prioritise between multiple projects
• University degree, with a keen interest in film and entertainment and all things digital

Desirable but not essential skills
• Previous experience in Digital Marketing or digital media studies
• Experience of tools such as HootSuite or Buffer would be useful but not essential.
• Photoshop, Illustrator, InDesign or any other Adobe software also a plus
• Basic knowledge of HTML, CSS, Javascript would be a plus

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Acquisitions and Production intern
REPORTING TO: Production and Acquisitions Assistant
DEPARTMENT: Production and Acquisitions
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:

Support the Production and Acquisitions Assistant in her daily administrative tasks and some
office tasks.

Main Duties:

• Handling office tasks as and when (burning DVDs, Complete any runs/collections, etc)
• Recording all submissions and therefore update lists and databases for Production and Acquisitions on a daily basis
• Printing all departmental agendas prior to meetings and preparing agendas for the submissions call and Production team meeting
• Booking meeting rooms, venues and taxis/couriers when necessary
• Supporting in the preparation of all Film Markets. Day-to-day research, prepare schedule and other documents for markets and festivals (compile festival booklet, etc)
• Keeping up to date Production and Acquisitions documents (contacts list, Crew list, etc)
• Filing (DVD library, Physical Production files, etc)
• Printing out Scripts and distribute to the team and readers when necessary
• Adhoc research

Experience, Skills, Knowledge, Education
• Passion for film
• Fluent in English
• Strong attention to details
• Good Excel and Microsoft Word user


STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Theatrical Publicity Intern
REPORTING TO: Head of Theatrical Publicity
DEPARTMENT: Theatrical
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

MAIN DUTIES
- Summarise and save cuttings daily in relevant folders and circulate coverage to STUDIOCANAL Theatrical
- Collect weekend and Friday newspapers and summarise reviews, circulating it to STUDIOCANAL Theatrical
- Submit National Press Show applications online with the FDA and booking screening rooms once confirmed.
- Book Regional Press Shows with individual cinemas and FDA where required
- Upload photography to Picselect and STUDIOCANAL Press Site and caption images
- Arrange purchase order numbers and fill out invoices when required
- Manage the STUDIOCANAL media database
- Attend weekly publicity team meetings
- Support publicity team in the organisation and execution of press junkets, talent visits,
festivals, premieres and other events.

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Theatrical Marketing Intern
REPORTING TO: International Theatrical Marketing Manager
DEPARTMENT: Theatrical Marketing
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:
In depth understanding of theatrical marketing process in UK film distribution
Creative / Online / Social Media / Media Buying and Advertising / Promotions
Key skills for distribution

Main Duties:
. Support for the theatrical marketing team
. Helping to manage and maintain our website and social media pages
. Assisting with materials checks for key exhibitors
. Developing promotional strategies and ideas for releases
. Brainstorming ideas and strategy for key releases with the marketing team
. Helping with administrative duties and coordination between theatrical departments
. Support for French Film First

Experience, Skills, Knowledge, Education

- Passion for film
- Fluent in English (French is a plus)
- Strong attention to details
- Good Excel and Microsoft Word user
- Positive, dynamic and can-do attitude

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700



 
© 2014 STUDIOCANAL GmbH. Alle Angaben ohne Gewähr.