JOBS

Zur Verstärkung unseres Außendienst-Teams im Bereich Home Entertainment suchen wir für den Bereich Nord (Hamburg - Niedersachsen) und Central (Frankfurt - Stuttgart) zum nächstmöglichen Zeitpunkt zwei

Vertriebsrepräsentanten Home Entertainment (m/w)

Ihre Aufgaben:
­• Vertriebliche Betreuung des einschlägigen Fachhandels
• Aktionsplanung, -durchführung und Erfolgskontrolle
• Präsentation und Information des Kunden über Produkte und Aktivitäten
• Durchführung von Handelsmarketingaktivitäten unter Berücksichtigung des WKZ-Budgets
• Aktive Zusammenarbeit mit dem Marketing und dem Vertriebsinnendienst bei Aktions- und Produktplanung
• Akquisition von Neukunden
• Vorbereitung und Durchführung von Jahresgesprächen mit dem Fachhandel
• Marktbeobachtungen

Ihr Profil:
• Mehrjährige, erfolgreiche Vertriebserfahrung im Bereich Handel/Medien/Entertainment
• Sehr gute Produkt- und Marktkenntnisse sowie Leidenschaft für das Thema Film
• Ein weitreichendes Netzwerk im Bereich Elektrofachhandel
• Sicherer Umfang mit MS Office
• Führerschein Klasse B
• Interesse für die Entwicklungen des Marktes
• Eigeninitiative und Gestaltungsfreude
• Präsentations-, Kommunikationsstärke und Verhandlungsgeschick

Wenn Sie sich in diesem Profil wiedererkennen, bewerben Sie sich und senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an: bewerbung@studiocanal.de. Bitte nennen Sie uns dabei Ihre Gehaltsvorstellung und den frühestmöglichen Eintrittstermin.

Ihr Profil stimmt nicht vollständig mit unseren Anforderungen überein, weil Sie Quereinsteiger oder Hochschulabsolvent sind? Dann überzeugen Sie uns mit Ihrer kreativen Bewerbung und schlagkräftigen Argumenten davon, dass Sie genau der/die Richtige für diese Position sind.

Für Rückfragen steht Ihnen Frau Springborn unter 030 81 09 69 115 gern zur Verfügung.

Zum August 2015 suchen wir zur Verstärkung unseres Teams einen

SALES CO-ORDINATOR DIGITAL (M/W)

­Ihre Aufgaben:
• Unterstützung des Vertriebsteams
• Erstellung von Verfügbarkeitslisten, Lieferplänen und Metadaten
• Formulierung von Synopsen zu Filmen und TV-Serien
• Analyse von Kampagnen und Aktionen und Reporting der Ergebnisse
• Konzeption von Preis-Promotions
• Erarbeitung von Produktpräsentationen
• Pflege des iTunes CMS-Systems
• Konstante Beobachtung von digitalen Vermarktungstrends
• Enge Zusammenarbeit mit den Abteilungen Marketing, Vertrieb Home Entertainment sowie Material, Legal, Controlling und IT

Ihr Profil:
• Erfolgreich abgeschlossene Ausbildung im wirtschaftlichen oder medialen Sektor
• Erste Berufserfahrung, gern im Filmbereich oder im digitalen Umfeld
• Leidenschaft für Film und TV-Serien
• Hohe Affinität zu Internet/Online-Medien
• Ausgeprägtes Zahlenverständnis und präzise Arbeitsweise
• Sehr gute Analysefähigkeiten
• Gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift
• Sicherer Umgang mit MS Office, insbesondere Excel und PowerPoint
• Guter Schreibstil/Sprachgefühl
• Engagierte, selbstständige und teamorientierte Arbeitsweise

Wenn Sie sich in diesem Profil wiedererkennen, bewerben Sie sich und senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an: bewerbung@studiocanal.de. Bitte nennen Sie uns dabei Ihre Gehaltsvorstellung und den frühestmöglichen Eintrittstermin.

Für Rückfragen steht Ihnen Frau Springborn unter 030-81 09 69 115 gern zur Verfügung.

Zur Verstärkung unserer Finanzabteilung suchen wir zum 1. November 2015 einen

Bilanzbuchhalter (m/w)

Ihre Aufgaben:
• Eigenständige Erstellung von Monats- und Jahresabschlüssen nach HGB und IFRS
• Erstellung von Quartalsabschlüssen für den Gesellschafter und Unterstützung des Managements bei Ad-hoc -Berichten
• Betreuung der Konzernbuchhaltung
• Anlagenbuchhaltung
• Unterstützung bei der Abwicklung des elektronischen Zahlungsverkehrs
• Erstellung der Umsatzsteuervoranmeldungen
• Mitwirkung bei laufenden finanzbuchhalterischen Fragen
• Ansprechpartner für Wirtschaftsprüfer, Steuerberater und Finanzbehörden

­Ihr Profil:
• Abgeschlossene fachspezifische Berufsausbildung sowie eine Weiterbildung zum/zur Bilanzbuchhalter/in (IHK)
• Mehrjährige Berufserfahrung in den genannten Aufgabenbereichen
• Erfahrung im Reporting von Konzernstrukturen
• Sehr gute Kenntnisse in Bilanz- und Steuerrecht
• Sehr gute MS-Office-Kenntnisse
• Navision-Kenntnisse von Vorteil
• Sehr gute Englischkenntnisse
• Hohe Einsatzbereitschaft, Kommunikations- und Teamfähigkeit
• Sorgfältige und genaue Arbeitsweise

Wenn Sie sich in diesem Profil wiedererkennen, bewerben Sie sich und senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per E-Mail an: bewerbung@studiocanal.de. Bitte nennen Sie uns dabei Ihre Gehaltsvorstellung und den frühestmöglichen Eintrittstermin.

Für Rückfragen steht Ihnen Frau Springborn unter 030-81 09 69 115 gern zur Verfügung.

Ab Dezember 2015 vergeben wir im Finanzbereich unseres Unternehmens für 6 Monate in Vollzeit ein

PRAKTIKUM IM CONTROLLING

Ihre Aufgaben:
• Unterstützung des Bereiches im Tagesgeschäft
• Kosten- und Umsatzplanung
• Mithilfe bei der Budgeterstellung
• Erstellung von Reports und Analysen
• Mitarbeit bei Monatsabschlüssen

Ihr Profil:
• Immatrikulierter Student der Wirtschaftswissenschaften mit Schwerpunkt Controlling
• Erste praktische Erfahrungen, vorzugsweise im Bereich Controlling
• Interesse am Medium Film
• Sicherer Umgang mit MS-Office, insbesondere Excel
• Gute Englischkenntnisse
• Ausgeprägte analytische Fähigkeiten und schnelle Auffassungsgabe
• Selbständige und zuverlässige Arbeitsweise

Bitte senden Sie Ihre aussagefähigen Bewerbungsunterlagen per Email an bewerbung@studiocanal.de, Ansprechpartnerin: Frau Springborn, Tel.: 030-810969115.


Ab dem 1. September 2015 bieten wir zwei Filmbegeisterten eine

AUSBILDUNG ZUR/ZUM KAUFFRAU/-MANN FÜR AUDIOVISUELLE MEDIEN

Von uns erhalten Sie einem kompletten Überblick über alle Prozesse innerhalb eines Filmverleihs. Von der Filmakquise über das Marketing und den Vertrieb, die PR-Arbeit bis zum Bereich Finanzen/Controlling. Dazu kommt die berufstheoretische Ausbildung.

Von Ihnen erwarten wir
- Interesse am Medium Film
- Abitur oder bei anderem Abschluss eine besonders überzeugende Bewerbung
- Gutes mündliches und schriftliches Ausdrucksvermögen in Deutsch und Englisch
- Erste praktische Erfahrungen, gern im Medienbereich
- Grundlegende PC-Kenntnisse (MS Office)
- Selbstständige und zuverlässige Arbeitsweise
- Spaß an Teamarbeit
- Lernwille und Engagement

Zu Ihren aussagefähigen Bewerbungsunterlagen wünschen wir uns von Ihnen eine zusätzliche Seite, mit der Sie uns von Ihrem Lieblingsfilm erzählen. Warum sollte man sich diesen unbedingt im Kino anschauen? Überzeugen Sie uns mit ca. 200 Wörtern davon.

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung in unserem Postfach: bewerbung@studiocanal.de
Einsendeschluss: 31. Juli 2015.
Für eventuelle Rückfragen steht Ihnen Frau Springborn gern unter 030-810969115 zur Verfügung.

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Acquisitions and Production intern
REPORTING TO: Production and Acquisitions Assistant
DEPARTMENT: Production and Acquisitions
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:

Support the Production and Acquisitions Assistant in her daily administrative tasks and some
office tasks.

Main Duties:

• Handling office tasks as and when (burning DVDs, Complete any runs/collections, etc)
• Recording all submissions and therefore update lists and databases for Production and Acquisitions on a daily basis
• Printing all departmental agendas prior to meetings and preparing agendas for the submissions call and Production team meeting
• Booking meeting rooms, venues and taxis/couriers when necessary
• Supporting in the preparation of all Film Markets. Day-to-day research, prepare schedule and other documents for markets and festivals (compile festival booklet, etc)
• Keeping up to date Production and Acquisitions documents (contacts list, Crew list, etc)
• Filing (DVD library, Physical Production files, etc)
• Printing out Scripts and distribute to the team and readers when necessary
• Adhoc research

Experience, Skills, Knowledge, Education
• Passion for film
• Fluent in English
• Strong attention to details
• Good Excel and Microsoft Word user


STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

TANDEM COMMUNICATIONS Munich Germany

Since opening its doors in 1999, TANDEM COMMUNICATIONS has established itself as a leading provider of quality drama television productions that have garnered nominations and awards such as Golden Globes® and Emmys®. TANDEM develops finances, produces and distributes primetime programs for the worldwide market. In addition to distributing its programs worldwide, TANDEM also distributes quality, third party productions. The end of 2011 marked a new chapter in TANDEM’s history with STUDIOCANAL taking a majority stake in the company, effectively making TANDEM the television production and distribution arm of the European studio.

To support our team, we are looking for a

Marketing, Press & PR Assistant (f/m)

In this role, you will be responsible for assisting the Marketing, Press & PR team in their needs to market productions, co-productions, 3rd party distributions and catalogue titles, both on a B2B and B2C level.

Your responsibilities:
- Support the Marketing, Press & PR team in the creation of all pre-sales, sales-, press- and promotion materials for 3rd party deliveries (Pitch materials, Teaser art, Showreels, Trailer, Trade Marketing material, EPKs, Digital materials, etc.)
- Administrative tasks
- Regular update of the company’s website and social media platforms as well as distribution of newsletters

Your profile:
- BA/MA or equivalent degree, ideally with a focus on Marketing/PR
- Fluent in written and spoken English and German is prerequisite for this position
- Experience in assisting in Marketing, Press & PR
- Excellent organizational skills with attention to detail and ability to self-start and self-prioritize
- Strong team player with ability to work quickly and effectively under pressure in international structures and cross-functional teams
- Proficiency in all Office Applications (Word, Excel, Powerpoint); good knowledge of Adobe Photoshop

If this is your skill-set and you are interested in working in an international environment, we look forward to hearing from you. Please send your application with all relevant documents, your earliest possible start date as well as your salary expectations, to:

Personal@tandemcom.de

Tandem Communications GmbH, Sonnenstraße 14, 80331 München
www.tandemcom.de Telefon: 089 – 96 22 83 00 Fax: 089 - 96 22 83 10



Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Digital and Social Media intern
REPORTING TO: UK Digital and Social Media Manager
DEPARTMENT: Theatrical Marketing
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:
Support the UK Digital and Social Media Manager in her daily administrative tasks.

Main Duties:
• Assisting digital & social manager with implementation of engaging campaigns for our theatrical and home entertainment releases
• Collating copy for approval by the Digital & Social Manager and making sure it is in accordance with STUDIOCANAL house style, best practice, and the required messaging for individual titles.
• Maintaining and updating our STUDICOANAL website and UK digital channels with the latest information and materials. Assisting with the uploading of content for every title including Facebook and Twitter cover art, profile pics, headers and banners for every title.
• Working with Creative team to ensure timely delivery of all creative required for
social promotions and promoted posts
• Assisting with day-to-day social campaign activity, working with Marketing execs on coordinating and scheduling third party promotional activity with brand partners and cinemas.
• Updating reactions file after screenings at festivals, press screenings and
promotional events
• Assist in the production of standardized reports for each title, based on the strategy
set by the Digital & Social Manager
• Liasing with Theatrical Marketing, Publicity and Sales teams to ensure they are up to
date with current campaigns and using the social audience data to inform their strategy for smaller titles when necessary
• Tracking competitor activity on other studio channels and updating team on regular basis and setting Google alerts for certain films
• Working with merchandising manager on seasonal catalogue campaigns

Experience, Skills, Knowledge, Education


Required skills & experience
• Experienced and enthusiastic in using social with a good level of basic knowledge
• Excellent communication and copy-writing skills, impeccable English
• Confident user of Microsoft Excel, Word, PowerPoint and basic knowledge of Google
• Analytics and AdWords or ad delivery networks would be useful
• Ability to work independently, in a fast-paced environment and prioritise between multiple projects
• University degree, with a keen interest in film and entertainment and all things digital

Desirable but not essential skills
• Previous experience in Digital Marketing or digital media studies
• Experience of tools such as HootSuite or Buffer would be useful but not essential.
• Photoshop, Illustrator, InDesign or any other Adobe software also a plus
• Basic knowledge of HTML, CSS, Javascript would be a plus

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Theatrical Publicity Intern
REPORTING TO: Head of Theatrical Publicity
DEPARTMENT: Theatrical
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

MAIN DUTIES
- Summarise and save cuttings daily in relevant folders and circulate coverage to STUDIOCANAL Theatrical
- Collect weekend and Friday newspapers and summarise reviews, circulating it to STUDIOCANAL Theatrical
- Submit National Press Show applications online with the FDA and booking screening rooms once confirmed.
- Book Regional Press Shows with individual cinemas and FDA where required
- Upload photography to Picselect and STUDIOCANAL Press Site and caption images
- Arrange purchase order numbers and fill out invoices when required
- Manage the STUDIOCANAL media database
- Attend weekly publicity team meetings
- Support publicity team in the organisation and execution of press junkets, talent visits,
festivals, premieres and other events.

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700

Studiocanal Ltd. London

JOB TITLE: Theatrical Marketing Intern
REPORTING TO: International Theatrical Marketing Manager
DEPARTMENT: Theatrical Marketing
DATE: ASAP, 6 months work placement, part of Erasmus/Leonardo Program

Role Overview:
In depth understanding of theatrical marketing process in UK film distribution
Creative / Online / Social Media / Media Buying and Advertising / Promotions
Key skills for distribution

Main Duties:
. Support for the theatrical marketing team
. Helping to manage and maintain our website and social media pages
. Assisting with materials checks for key exhibitors
. Developing promotional strategies and ideas for releases
. Brainstorming ideas and strategy for key releases with the marketing team
. Helping with administrative duties and coordination between theatrical departments
. Support for French Film First

Experience, Skills, Knowledge, Education

- Passion for film
- Fluent in English (French is a plus)
- Strong attention to details
- Good Excel and Microsoft Word user
- Positive, dynamic and can-do attitude

STUDIOCANAL Ltd, , 50 Marshall Street, London, WIF 9BQ, www.studiocanal.co.uk
Contact: Emmanuelle.Bechy@studiocanal.co.uk, +44 (0)207 534 2700



 
© 2015 STUDIOCANAL GmbH. Alle Angaben ohne Gewähr.